tisdag 24 augusti 2010

Är det slut på sommaren nu?



Idag har det varit riktigt höstrusk här. Det blåser och regnar, kallt är det också. Jag tycker egentligen om hösten men regnet kan jag vara utan. Inspirerad av vädret gjorde jag ett höstkort. Pappren kommer från Basic grey. Stämpeln heter Svamp 2 (B) och kommer från Griffin motivstämplar och den är färglagd med Promarkers. Textstämpeln som jag har embossat med guld kommer från Hänglar. Rosorna är från Wild orchid crafts. Bladen köpte jag på en mässa i Karlstad för flera år sedan och jag minns inte av vilket företag. På rosorna sprayade jag glimmermist och la lite guldstickles. Runt pappren la jag också guldstickles. På bladen la jag lite glossy effect, det var meningen att det skulle se ut som regndroppar men blev inte så bra.

4 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

umm....det verkar inte bättre...
Å jag som fortfarande har semester.
Men desto mer får man gjort inomhus :)

Kortet är supersött!
Tänkte föreslå en utmaning på StampARTic med detta kortet då man skulle göra kort innehållande svamp, bär och/eller frukt.
Tyvärr var sista datumet 23e.
Kortet är i vilket fall jättefint!! Sköna
känslor av höst får man iallafall :)

Kram Petra

tess sa...

Ja jag tror hösten är här... de tror jag och hoppas på fina höst dagar...

Sött kort...

Var på mazzarin idag IGEN men säger de att fasen va de blir dyrt... önskar ja va miljonär... alla dekorationer e dyra. Har du tips på ställen som är billiga på sånt?

kockajäveln sa...

duktig du é!!:) Mycket snygg blogg

tess sa...

Tack för tipsen... såg att maken va på e bay så jag ska kolla. Jag har dock ingen cuttlebug ännu.... men ja de är just de där med blommor och brads osv som kostar så mycket... får kolla lite. TACK.

Tack.. ja jag gillar gröna och bruna färger... kul.