söndag 2 juni 2013

GDT hos MDUC - Tilda in Cotton Dress

Hej!
Jag är så glad för att jag har fått den stora äran att vara gästdesigner i Juni hos Magnolia Down Under Challenges. Visst får jag lite prestationsångest bland alla dessa otroligt talangfulla designers men det är så kul att få chansen att gästa. Denna gången är temat "Bling it Baby". Sponsrar gör Live And Love Crafts. Här ser ni mitt inspirationskort:


Jag har använt mönstrade papper från Magnolia. Blommorna och tagsen har jag stansat ut med Magnolia Doo Hickey Dies. Den lilla doilien har jag stansat ut med die från Die-Namics-Die. Den ingår i ett set med fyra olika doilies.


Motivstämpeln kommer även den från Magnolia och den heter Tilda in Cotton Dress. För första gången testade jag att färglägga med Distress Ink refiller. Oj oj oj, så svårt det var men kul. Det var så svårt att få färgen så som jag ville ha den. Med några års övande blir det säkert bättre.

Ha en fin dag!
Kram

5 kommentarer:

Lillemor sa...

Den är jättefin!

Åsa/asamia sa...

Grattis til ditt GästDTuppdrag! Du har gjort ett superfint kort och din färgläggning är sååå snygg.
Kram

Tinas pysselblogg sa...

Oj vilket fint kort:-)

Maritha sa...

Åhhh kortet är verkligen bara ljuvligt!! =)
Och grattis till din GD tjänst!

Kramen

Christina C. sa...

A phenomenal creation....love, love it!